Kalite Koordinatörlüğü

KDDA Toplantısında 2025-2026 Kalite Stratejilerimiz Belirlendi

Kalite Koordinatörlüğümüz tarafından hazırlanan 2025-2026 Kalite Güvence Sistemi Kurumsal Dış Değerlendirme ve Akreditasyon Ölçütleri (KDDA) Eğitim Toplantısının birincisi, Üniversitemiz Mahmut Goloğlu Kültür Merkezinde gerçekleştirildi.

Yükseköğrenim Kalite Kurulu Başkanlığı (YÖKAK) yönergesi çerçevesinde akademik ve idari personelimiz ile yetkili birim temsilcilerimizin katıldığı programda Kalite Süreçlerinden Sorumlu Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Atilla Çimer, 2025-2026 yükseköğretim dönemi kalite süreçlerine ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Geçen yıla ilişkin Kurumsal İç Değerlendirme Raporu (KİDR) süreçlerini özetledikten sonra yeni dönemde tüm personelin akademik ve kurumsal hassasiyetle üniversitenin kurumsal akreditasyonunu desteklemesini isteyen Çimer, “Program akreditasyonları, bizim kalite kültürümüzü ve kalite uygulamalarını benimsediğimizi gösterir. Artık 2026 yılı için hazırlık yapıyoruz. Birimlerimiz kendi sorumlulukları çerçevesinde koordinasyon sağlarsa kurumsal akreditasyonu da gerçekleştirmiş olacağız. Sadece akademik değil idari birimlerimiz de topluca bu süreçte. Liderlerimiz de bu aşamaların içerisinde. Yeni dönemde neler yapacağımıza karar verip uygulayacağız ve bunları kontrol edip iyileştireceğiz. Yönetişim durumumuzu güncelleyeceğiz. Salt dönem sonu fotoğraf kanıtları bizim için yeterli değil; tüm yıla yayılmış süreç ve içerikleri görmezden gelemeyiz. Bunları özeleştiri olarak değerlendirebiliriz” dedi.

HIZLI BÜYÜYORUZ; YERELLEŞEMEYİZ

Değerlendirme süreçlerinde dönem sonuna yaklaşıldığında kalite olgusuna yoğunlaşmanın kurulları boşluğa düşürebileceğine dikkati çeken Çimer, dönem boyunca kalite süreçlerinin gözetilmesinin, kalite sürdürülebildiği açısından tüm kuruma yayılmasını vazgeçilmez koşul olarak öne çıkardığını vurguladı ve kalitenin üniversiteye girişten itibaren başlatılması gereken bir süreç olduğuna işaret etti: “Girişteki güvenlik personelinin sizi nasıl karşıladığı, bu üniversite hakkında az-çok bir fikir verecektir. Planlama yapmadan önümüzü göremeyiz. Performansımızı ölçmeden seviyemizi bilemeyiz. İyileştirme ve verimlilik çok değerli. YÖKAK kalite süreci bu miyopluğumuzu ortadan kaldırabiliyor. Kısır döngüye düşmeyeceğiz. 80 farklı vilayetten öğrencimiz var ama birçoğu çevre illerden. Hızlı büyüyoruz; vizyon olarak yerelleşemeyiz.”

Yükseköğrenim terminolojisinde kısaca “PUKÖ Döngüsü” olarak kullanılan; ‘Planla, Uygula, Kontrol Et, Önlem Al’ şeklindeki kalite süreçlerini hatırlatan Kalite Süreçlerinden Sorumlu Rektör Yardımcımız Çimer, “Hedeflerin belirlenmesi, planlama, ölçüm izleme ve değerlendirmeler, gelişmeye açık yönlerin tespiti, iyileştirme yapılıp yapılmadığı” gibi YÖKAK kriterlerini not ettirirken değerlendirme gibi; ödül teşvik uygulamalarının öne çıkarılmasını istedi ve Kalite Güvence Sistemi Kurumsal Dış Değerlendirme ve Akreditasyon (KDDA) Ölçütlerinden “Liderlik, Yönetişim ve Kalite” alanına ilişkin ölçütlerin açıklandığı bu ilk toplantıdan sonra “Eğitim ve Öğretim”, “Araştırma ve Geliştirme” ve “Toplumsal Katkı” alanlarına ilişkin ölçütlerin eğitimlerin de Ekim ayı içerisinde düzenlenecek ardışık toplantılarda gerçekleştirileceğini belirtti.

Üniversitemiz Kalite Koordinatörü Doç. Dr. Selcen Sarı Aytekin ve Öğr. Gör. Tuba Bazancir’in hazırladığı iki aşamalı etkinlikte takdimi Öğr. Gör. Funda Hatipoğlu gerçekleştirdi. Soru-cevap aşamasıyla tamamlanan etkinlikte kalite süreçlerinden sorumlu personelimiz sahneye yansıtılan kriterlere ilişkin bilgi ve maddeleri ilgiyle takip etti.

İlgili Resimler


Menüyü Kapat